The letter iAbout Comreg IconAbout PRS IconAbout PRSAuthorise Postal ProvidersAuthorise Postal Providers IconBase Station Location IconRadio Tower broadcasting wavesBilling Option IconShow more billing options for this planView this sectionA rightward arrowCode of Practice IconCode of PracticeA weighing scalesCompare Services IconCompetition Law Enforcement IconCompetition Law EnforcementPerson holding their hand up with a question markComplaints and Queries IconCompliance Enforcement IconCompliance EnforcementComreg Investigations IconComreg InvestigationsGroup of peopleConsumer Services IconComReg ConsumerTwo people speaking with a speech bubbles Government building with flagCorporate Governance Icon Coverage Map of IrelandCoverage MapPerson wearing a headsetCustomer Service IconArrow pointing downDownloadE-licencingE-licencing IconErrorA red sign with a white exclamation markFacebookThe Facebook LogoTwo Speech bubblesFeedback IconSquiggly line Iconfive_eight_gz IconOpen PadlockFreedom Act IconFrequency Allocations IconFrequency AllocationsStampGeneral Authorisation IconLandline PhoneHome Phone IconIndustry Forms IconIndustry FormsComReg IndustryA tall buildingInternational IconInternationalLaptop computerInternet IconJargon Buster IconJargon BusterGavel hammer used in courtLegislation IconLicense Exceptions IconLicense ExceptionsLicensing IconRolled Certificate with RibbonLiecense Ammendments Permissions IconLiecense Ammendments PermissionsLinkedinThe LinkedIn Logo - this link will open in a new windowMarket Analysis IconMarket AnalysisMarket Information IconMarket InformationMegaphoneMobile PhoneMobile Phone Iconnav-home-iconnav-home-icon-bluenav-home-icon-greenA folded newspaperIndustry News IconA folded newspaperNews and Press IconNounSubmit a consumer query or complaintPhone BookNumbering Naming Addressing IconShow other information about planOther Information IconShow payment options for this planPayment Options IconPDF logoPDF fileLocation DevicePersonal Locator Beacon IconEnvelopePostal IconPostBoxPostal Authorisation IconEuro symbolPremium Rate IconTest Trail One IconTest Trail OnePrice Control Accounting IconPrice COntrol AccountingProductsProducts IconPRS Number IconPRS NumberBlank PagePublications IconRadio SpectrumRadio Spectrum IconRadio Tower broadcasting wavesIndustry Radio Spectrum IconRegulation Of An Post IconList with a tick markSignal wavesRSS FeedSpectrum Awards IconSpectrum AwardsSpectrum Compliance IconSpectrum ComplianceJigsaw pieceStrategy IconTips Advice IconTips AdviceShapeTwitterThe Twitter Logo - this link will open in a new windowec-networkec-networkEC SignalEC Signalec-checklistec-checklistec-deviceec-deviceec-peopleec-peopleec-speechec-speechXThe X Logo - this link will open in a new window
Home / Comhairle & Eolas / Leathanbhanda & Guthán Baile / Leathanbhanda & Guthán Baile a Athrú

Leathanbhanda & Guthán Baile a Athrú

Áirítear sa leathanach seo:

  • Céard a dhéanfaidh mé má táim fós i gconradh? 

  • An féidir liom mo chonradh a chur ar ceal láithreach? 

  • Céard a dhéanfaidh mé má tá mo chonradh reatha ag teacht chun críche? 

  • Cén chaoi le soláthróir leathanbhanda a athrú 

  • Céard a dhéanfaidh mé le mo sheanródaire? 

  • An féidir liom m’uimhir ghutháin bhaile a choinneáil? 

  • Cé chomh fada a thógfaidh an t-athrú? 

  • An mbeidh costas ar athrú a dhéanamh? 

  • An mbeidh aon obair suiteála de dhíth orm? 

  • Soláthróirí guthán baile a athrú 

Agus tú ag smaoineamh ar athrú leathanbhanda nó soláthróir guthán baile, is é an chéad rud ba chóir duit a dhéanamh ná a fháil amach an bhfuil tú fós i gconradh. 

Céard a dhéanfaidh mé má táim fós i gconradh? 

Má tá tú fós i gconradh le do sholáthraí seirbhíse, ba cheart duit do chonradh a sheiceáil i gcomhair eolas a bhaineann leis na nithe seo a leanas 

  • fad do chonartha 
  • aon táillí as deireadh luath a chur leis an gconradh 

Féadfaidh tú labhairt le do sholáthróir seirbhíse le fáil amach an bhfuil aon roghanna ar fáil duit seachas táille luathfhoirceanta a íoc. Mar shampla, má tá tú ag bogadh tí agus fós i gconradh do do sheirbhís leathanbhanda, b’fhéidir go mbeifeá in ann an tseirbhís a aistriú chuig do sheoladh nua agus leanúint ar aghaidh á húsáid go dtí deireadh an chonartha. 

Maireann formhór na gconarthaí do leathanbhanda agus gutháin phóca idir 12-24 mí. Má tá tú fós i gconradh, féach ar ár gcuid conarthaí le haghaidh tuilleadh eolais.

An féidir liom mo chonradh a chur ar ceal láithreach? 

Nuair a chláraíonn tú do chonradh agus má athraíonn tú d’intinn, b’fhéidir go mbeadh sé de cheart agat é a chur ar ceal le linn na tréimhse suaimhnithe. Bíonn difríocht sna rialacha a bhaineann leis an tréimhse shuaimhnithe ag brath ar an gcaoi ar chláraigh tú don chonradh.  Ba cheart duit téarmaí do chonartha a sheiceáil le haghaidh tuilleadh eolais. 

Céard a dhéanfaidh mé má tá mo chonradh reatha ag teacht chun críche? 

Caithfidh do sholáthraí seirbhíse tú a chur ar an eolas go bhfuil do chonradh ag teacht chun críche agus go bhféadfaidh tú do phlean reatha a chur ar ceal. Ba cheart do do sholáthraí an Chomhairle Taraife is Fearr a sheoladh chugat freisin ag cur béim ar an taraif, ar an bpraghasphlean nó ar an gcuachadh is fearr, ó do sholáthraí seirbhíse reatha a oireann do do chuid riachtanas. Ní mór í seo a chur ar fáil roimh dheireadh do chonartha, agus ní mór an Fhaisnéis Taraife is Fearr a sholáthar uair sa bhliain ar a laghad. 

Leanfaidh go leor conarthaí ar aghaidh ag feidhmiú mí ar mhí nuair a bheidh siad imithe in éag nuair nach gcuirtear ar ceal iad. D’fhéadfadh téarma íosta conartha nua a bheith mar thoradh ar aon chomhaontú nua a dhéanfaidh tú. 

Cén chaoi le soláthróir leathanbhanda a athrú 

Nuair a bheidh do chonradh reatha seiceáilte agat agus aon sonraí tábhachtacha tugtha faoi deara agat, féadfaidh tú teagmháil a dhéanamh le soláthróir nua a dhéanfaidh maoirseacht ar an gcuid is mó den phróiseas aistrithe. 

Tar éis duit soláthróir nua a roghnú, bí cinnte go soláthróidh tú aon eolas ábhartha faoi do chonradh reatha chomh maith le d’UAN (Uimhir Chuntais Uilíoch). Beidh sé seo le feiceáil ar aon cheann de do bhillí leathanbhanda nó gutháin baile le déanaí. 

Eatarthu, caithfidh do sholáthróir nua agus do seansoláthróir próiseas athraithe a shocrú a thógann an t-am is lú agus is féidir (ní mór duit dáta a chomhaontú chun an t-athrú a dhéanamh) agus tú a choinneáil ar an eolas roimh an bpróiseas agus lena linn. Ciallaíonn sé seo nach mór aon mhoill nó fadhb a d’fhéadfadh teacht chun cinn a chur in iúl duit ar bhealach soiléir agus tráthúil. 

Roinnt píosaí tábhachtacha eolais atá le bheith agat sula gcuireann tú glaoch ar sholáthróir idirlín nua: 

  • Eolas faoi do chonradh reatha 
  • Eolas faoi do phlean nó do chuachadh reatha idirlín 
  • Eolas ar do ‘Chomhairle Taraife Is Fearr’ nó tuiscint mhaith ar an bplean is fearr a oireann do chuid riachtanas 
  • Sonraí bainc nó íocaíochta 
  • UAN (Uimhir Chuntais Uilíoch) 
  • Seoladh nó Éirchód 

Céard a dhéanfaidh mé le mo sheanródaire? 

Iarrfaidh go leor soláthróirí leathanbhanda ort an trealamh a thabhairt ar ais ag deireadh do chonartha. Ní mór sonraí maidir le ródairí agus trealamh eile a thabhairt ar ais a shocrú go díreach leis an soláthróir atá i gceist. D’fhéadfaí táille bhreise a ghearradh ort mura ndéanann tú é seo. 

Má choinníonn tú do shean-ródaire, caithfidh an táille a ghearrtar aois agus úsáid an ródaire a chur san áireamh. Ní féidir luach dímheasa an trealaimh (ar cheart é a bheith luaite sa chonradh) ná an táille sheirbhíse atá fágtha a ghearradh ort go dtí go dtiocfaidh deireadh leis an gconradh. Sa chás seo, ba chóir go ngearrfaí cibé acu is lú den dá fhigiúr seo ort. 

An féidir liom m’uimhir ghutháin bhaile a choinneáil? 

Is féidir, is féidir leat d’uimhir ghutháin reatha bhaile a aistriú. Ní mór duit a bheith cinnte, áfach, é seo a dhéanamh soiléir le linn an phróisis aistrithe mar ní dhéanfar é seo go huathoibríoch. Níl aon chostas ag baint le d’uimhir a choinneáil. 

Maidir le do sheanuimhir (nó inaistritheacht uimhreacha) a choinneáil, ní mór don dá oibreoir é seo a chomhordú eatarthu freisin. Más rud é go gcaillfidh tú seirbhís mar gheall ar aon saincheisteanna sa phróiseas seo, níor cheart go mairfeadh sé seo níos mó ná lá oibre amháin. 

Má bhíonn fadhbanna ann, ba cheart do do sheanoibreoir leanúint ar aghaidh ag cur seirbhíse ar fáil fad is a oibríonn siad chun an fhadhb a réiteach. 

Cé chomh fada a thógfaidh an t-athrú? 

Ba chóir go mbeadh an t-aistriú laistigh den tréimhse is giorra agus is féidir agus go dtarlódh sé ar dháta ar aontaigh tú leis. Ciallaíonn sé seo nár cheart an próiseas a bheith fadálach gan ghá, agus gur cheart go bhfaighfeá cumarsáid shoiléir ar dháta aistrithe is féidir a bheith comhaontaithe. 

Ba cheart go gcuirfeadh an próiseas aistrithe leanúnachas seirbhíse ar fáil duit, rud a chiallódh nár cheart duit a bheith gan nasc idirlín ná guthán baile agus ba chóir go ndéanfaí aon obair suiteála roimh an dáta comhaontaithe. 

Níor cheart duit a bheith gan seirbhís ar feadh níos mó ná lá oibre amháin. Má tharlaíonn go bhfuil moill ann, ní mór thú a chur ar an eolas. 

Cuirtear do sheanchonradh ar ceal go hoifigiúil nuair a thosaíonn do sheirbhís nua. Ciallaíonn sé seo nár cheart go mbeadh aon chomhthráth idir an dá chonradh, agus dá bhrí sin, níor cheart go gcuirfí bille dúbailte ort ar feadh aon tréimhse. 

An mbeidh costas ar athrú a dhéanamh? 

Ní bheidh. Tá an próiseas aistrithe saor in aisce. Mar a luadh, áfach, tá sé tábhachtach do chonradh a léamh go cúramach le fáil amach an bhfuil aon rud ann a luann táillí nó muirir as deireadh luath a chur le conradh. Má tá, léireofar é seo i do bhille deiridh ó do sheansoláthróir. 

An mbeidh aon obair suiteála de dhíth orm? 

De réir mar a thagann uasghrádú ar theicneolaíocht an leathanbhanda le himeacht ama, is amhlaidh a tharlaíonn leis an teicneolaíocht laistigh dár dteach. Ciallaíonn sé seo má tá tú ag aistriú chuig plean leathanbhanda nua ina bhfuil teicneolaíocht uasghrádaithe (cosúil le cáblaí snáthoptaice) nó pacáiste cuachta nua, d’fhéadfadh go mbeadh obair suiteála de dhíth ort roimh do dháta aistrithe. 

Ní mór aon obair suiteála a shocrú le do sholáthróir nua leathanbhanda chomh maith le dátaí agus amanna. 

Soláthróirí guthán baile a athrú 

Is féidir freisin soláthróirí gutháin baile a athrú agus an uimhir chéanna a choinneáil. Mar is amhlaidh le do leathanbhanda a athrú, beidh ort d’Uimhir Chuntais Uilíoch (UAN) a bheith réidh agus tú ag labhairt le do sholáthróir nua faoin aistriú. 

Agus tú ag aistriú soláthróirí gutháin baile, tá sé tábhachtach a thabhairt faoi deara cén teicneolaíocht atá in úsáid agat faoi láthair. Dóibh siúd atá ag aistriú ó líne PSTN (Líonra Guthán Seirbhíse Poiblí) go nasc VoIP (Prótacal Idirlín Guthaithe), beidh ort dul i gcomhairle le do sholáthróir nua maidir le cur isteach féideartha ar ghléasanna nasctha amhail slándáil baile agus aláraim theileachúraim.

Le haghaidh tuilleadh eolais féach ar ár leathanach ar thodhchaí na teicneolaíochta leathanbhanda.

Pacáistí cuaiche a athrú 

Cuireann go leor soláthróirí margaí pacáiste ar fáil ar an nguthán (móibíleach agus líne thalún), ar leathanbhanda, agus ar an teilifís. Is féidir pleananna a aistriú ó sholáthróir amháin go soláthróir eile nó seirbhís amháin a athrú ó mhargadh pacáiste – mar shampla, b’fhéidir go bhfaighidh tú guthán póca, líne thalún agus leathanbhanda ó sholáthróir amháin ach gur mhaith leat do phlean guthán póca a athrú chuig oibreoir móibíleach nua.

An raibh an leathanach seo úsáideach?

Error: Contact form not found.

Error: Contact form not found.